dinsdag 13 mei 2008

Electronische serveerster / ober (e-waiter en e-menu)

Gisteren kwam ik in de Media Markt (MM) een oud-collega, daarvoor stagiaire, tegen Javy. Hij heeft van huis uit ervaring in de horeca en daar ook in gewerkt. Nu is hij vooral actief in de ICT. Hij is bij de MM dan ook werkzaam op de afdeling waar computers worden verkocht.

Ik stond net verlekkerd te kijken naar een iMac met 24 inch scherm toen hij me aansprak. Na een gedachtenwisseling over onder meer UMPC's moest ik denken aan de reactie die ik bij Dutch Comboys eens heb geschreven met informatieve links naar e-waiter / e-menu initiatieven. Zo'n elektronische serveerster / ober lijkt me in sommige gevallen best handig. Ik denk aan de situaties waarin je niet wordt opgemerkt of wanneer je ff snel iets wilt bestellen.

Voor iemand als Javy die ervaring heeft in de horeca en de ICT lijkt me het introduceren van de e-waiter, cq. het e-menu in Nederland een leuke job !?

Lees het artikel 'E-waiter voor eet-gelegenheden' voor meer informatie en mijn reactie.

Naslag: 'Restaurants try e-menus'

Geen opmerkingen: