maandag 6 oktober 2008

Google Image Labeler

Is dit een nuttige nieuwe feature van Google: Google Image Labeler? Ik weet niet wie hier, ten behoeve van de beurswaarde(!?) van Google, zin in heeft. Jij?

Meewerken aan image-sites die met Creative Commons of andere vrije rechten werken zoals Wikimedia Commons en bijvoorbeeld Stock.XCHNG lijkt me veel zinvoller.

Zie jij wat in de 'Google Image Labeler'?

Anders bekeken: Google levert zijn diensten gratis en door aan de producten zoals 'Image Search' mee te werken blijven ze dat ook... Wat is waar?

Update: Ik meende deze al te herkennen en ff zoeken leert dat dit al zeker sinds 2006 bestaat. Het werd mij als 'new' gepresenteerd. Tja, je kunt natuurlijk nooit genoeg vrijwilligers hebben die gratis voor je werken... Overigens las ik dat het spel-element mensen aanspreekt. Twee mensen krijgen de foto voorgeschoteld en beide moeten dezelfde labels kiezen en krijgen daar dan punten voor.

Geen opmerkingen: