dinsdag 30 september 2008

De XO laptop van OLPC in Nederland

Mijn vorige artikel over OLPC in Nederland is net zo snel weer verdwenen uit de Google index als het er op 2 in verscheen. Blijkbaar worden dergelijke artikelen middels een algoritme of bijvoorbeeld door ijverige medewerkers(?) vrij snel weer verwijdert uit of gemarkeerd in de database? Heeft iemand hier meer informatie over / ervaring mee? Oh ja, of kunnen mensen resultaten als 'ongewenst' terugmelden bij Google? Iemand? Het was vast niet slim van me om 'zoekmachine-optimalisatie' in de titel en het artikel te vermelden?

En dat terwijl er toch best veel inhoudelijke en relevante informatie in het artikel staat!? Ik ga kijken of het op een rustige en minder nadrukkelijke manier wel mogelijk is om relevante informatie over OLPC in Nederland in de Google index te krijgen.

Ik acht het onderwerp zeer relevant en zal het resultaat daarom niet hier terugmelden. Mocht je willen weten hoe dit verder verloopt stuur me dan een bericht.

Misschien dat ik hier een keer iets uitprobeer met een minder relevant onderwerp / trefwoord of combinatie van woorden. Zo'n experiment vind ik best leuk.

Geen opmerkingen: