vrijdag 2 mei 2014

Watermerk in foto's zetten / foto's beveiligen

Zelf kies ik vrijwel altijd voor een hele andere optie. Ik kies voor een creative commons licentie en geniet er van dat anderen mijn foto's zo mooi vinden dat ze ze delen, gebruiken of bewerken. Zelf kies ik meestal voor CC BY-SA 3.0. Hoewel ik dit dus in de praktijk vrijwel altijd vergeet te vermelden. Als mensen me vragen om een foto te mogen gebruiken dan geef ik meestal CC BY-SA 3.0 door.

Toch een watermerk er in of beveiligen ?

Lees bijvoorbeeld op Facebook : Hoe kan ik mijn naam op een foto zetten zonder dat iemand hem kan verwijderen? Daarin worden onder meer genoemd:

(artikelen)
- Fotodokter: (copyright) logo toevoegen
- Foto’s beveiligen tegen kopiĆ«ren

(programma's)
- Picasa
- Umark lite

"Klik op je toetsenbord op Alt 0169 dan verschijnt het copyright teken. Plaats Daarna je naam."

Zelf wil ik graag toevoegen:
(programma's)
- IrfanView
- GIMP

(website)
- Creative Commons.

#foto #foto's #watermerk #beveiligen #creative commons #CC

Geen opmerkingen: